Isnin, 10 Disember 2012

Stories About Arwah { Yasmin J Hunwick }


mungkin kita b'fikir   kenapa orang yang keta sayang selalu tinggal kan keta awal ? ? keran ada hikmah di sebaliknya...dan mungkin keta mesti ambil iktbar dari semua itu....

Assalammualikum Warahmatullahiwabarakatuh...
ok first of all saya nak mintak korang semua sedekahkan lah sebanyak-banyak Al-Fatihah yang korang mampu untuk arwah ''Yasmin J Hunwick'' sebelum aku start cerita pasal arwah..''Al-Fatihah.''.:'(

Actually pemergian arwah baru saja lagi..{3 Jun 2012}..Tapi aku baru tau sekali jak buka blog n facebook ku dan dari seorang kawan rapat ku ..Kalau korang try search pun nama arwah memang banyak sangat cerita berkenaan dengan kematian arwah.. Trending search kat twitter, blog mahupun facebook memang mencapai rate yang sangat tinggi..
Arwah baru berusia 17 tahun dan bakal menduduki peperiksaan SPM tahun ni, same dengan saye,saye tahun ne pun menduduki peperiksaan spm,saya sangat sedih apabila seorang rakan seumuran saya meninggal dunia dan tidak sempat  mencapai kejayaan nya,tapi apa b0leh buat kita hanya manusia biasa, ajal semua di tangan Allah kan ..malang memang tak berbau..Ok first dengar nama arwah mesti korang terfikir siapa dia ni??? ?Penting ke untuk tahu?Ya sangat-sangat penting..!!!!
Kisah kematian arwah sangat tragis..Tambahan pulak arwah saudara seislam kita kan..so tak salah kalau kita ambil tahu..Ye memang arwah ada berdarah keturunan Inggeris bila dengar nama pun dah tau !!..
''Yasmin J Hunwick''tapi itu  hanya nama samaran saja ye..hehe


''Arwah Yasmin J HunwicK''

{BI0DATA ARWAH}
                                                            Real Name : Yasmin Johan Eusoffe

Nickname : Yasmin J Hunwick

Date of Birth : 22.2.1995
The origin of : Georgetown, Penang
Residing : Langkawi, Kedah
Status : Yang pasti aku tak kahwin lagi.
Seorang yang : periang , tidak suka perkara remeh temeh , suka berkawan , agak kasar , open-minded , pendiam pada mulanya berkawan tapi akan menggila kemudian , pemain piano , catur , arimathical ,cheerleader.
height : 164 cm
weight : 43.2kg
Ciri ciri Fizikal : sangat kurus , berdarah kacukan melayu-inggeris , berjerawat pasir -..- 
atau korang boleh terus ke blog arwah her illusionist..
Arwah such a cute and beautiful girl..

Kenapa aku cakap kisah kematian arwah tragi..????
Sebelum tu aku nak bagitau yang arwah dan 2 orang lagi kawannya meninggal sebab accident naik motor, kena langgar dengan lori kat simpang traffic light..
So..tragis, sedih dan menginsafkan aku sangat kisah kematian arwah adalah disebabkan arwah menunjukkan banyak sangat tanda-tanda yang dia akan pergi buat selama-lamaya..Innalillahi wa inna ilaihi rajiun..
very sad :'(
picture Arwah'' Yasmin J Hunwick ''




 Kisah Arwah ''Yasmin J Hunwick'' telah membuat hati Saya ingin mencari siapakah gerangan Hamba Allah yang bernama Yasmin J Hunwick ini....
pada mulanya Saya tertanya2 siapa kah Hamba Allah yang bernama "Yasmin J Hunwick''??? bermain dibenak ini... terkenal kah Hamba Allah yang sorang nie??? kenapa Hamba Allah ini hangat diperkatakan 0leh masyarakat... terasa hati ini ingin mengenali dirinya... lepas je baca2 artikel tentang Hamba Allah ini tangan terus search mencari siapakah gerangan dirinya... x lama jumpa tersenyum simpul bibir ini tika melihat raut wajahnya {SUBAHANALLAH}.. berseri sungguh wajahnya... sempurna sungguh ciptaan mu Ya Allah... tetapi senyuman yang terukir dibibir saya kala itu hanya seketika cuma... melihat tajuk besar " Mimpi Ngeri Blogger Yasmin J Hunwick 2 Bulan Sebelum Ajal " terdetik hati ini Ya Allah Engkau telah mengambil Hamba-Mu ini di dalam usia yang begitu muda... tetapi kita tahu ajal ini tidak kira muda atau tua jika Engkau berkehendakkan dia kembali kepada-Mu tidak siapa pun dapat menghalangnya... ALLAHUAKHBAR!! masih kah ada hari esok buat diri ini untuk terus bernafas dibumi-Mu ini Ya Allah... saya berfikir... :(    (Ya Allah, akan aku perkuatkan amalanku kepada-Mu...Moga Allah sentiasa merahmatiku dan seluruh muslimindan muslimat.... )

kat bawa ne gambar  pusara Arwah Yasmin J Hunwick



semoga Arwah Yasmin J Hunwick ditempatkan dengan orang-orang b'Iman amin3..



sungguh indah ciptaan mu ya Allah...

"
Wahai Allah, ampunilah {Yasmin Johan Eusoffe}, naikkanlah darjatnya diantara orang-orang yang mendapat hidayah, dan lindungilah keluarga dan keturunannya yang masih hidup. Ampunilah dia dan kami, wahai Tuhan sekelian alam, luaskanlah kubur baginya dan berikanlah cahaya didalamnya." Aamiin3 Ya Rab'bil Aalamiin...


gambar Yasmin Johan Eusoffe










akhir kata saya ingin sampaikan,Setiap yang hidup pasti akan bertemu ajal tak kira usia sama ada tua atau muda..berpesan-pesanlah kepada saudara seislam kita..

dan kalau ada salah silap saya dalam m'buat blog ne tolong lah tegur kesalahan saya uke.. =_=


YANG BENAR
{Farah Azerah@zuhara Bt. Abdul Rahim}

Tiada ulasan:

Catat Ulasan